Een uitkering aanvragen gaat digitaal. U krijgt van ons een link naar het digitale aanvraagformulier.

Om in te loggen heeft u DigiD nodig. Het is belangrijk dat u de aanvraag zo goed mogelijk invult.

Wij vragen om verschillende bewijsstukken. Welke documenten dat zijn, staat op de pagina 'Bewijsstukken'. Het is handig deze alvast te verzamelen voor u de aanvraag gaat invullen. U kunt de bewijsstukken gelijk meesturen (uploaden) bij uw aanvraag. Let wel op dat de bestanden niet te groot zijn (max. 50 MB). Apart inleveren kan ook.

Heeft u geen computer? Dan kunt u een van de computers in onze ontvangstruimte gebruiken. Heeft u hulp nodig bij de aanvraag? Vraag gerust aan een van onze medewerkers om u te helpen. 

Als wij uw aanvraag hebben gekregen, controleren wij uw gegevens en bewijsstukken.  Is er iets niet duidelijk of mist er nog iets? Dan nemen wij contact met u op. Soms komen we bij u op huisbezoek.

Daarna nemen wij een besluit over uw aanvraag. Dit duurt enkele weken. Wij sturen u dan een brief.